Interessante artikelen

Willemijn Vader Willemijn Vader

Buyer personas: verander je perspectief

Buyer personas: verander het perspectief om naar je klant te kijken en breek zo door het informatiefilter. Buyer personas werken in mijn optiek beperkend. Verplaats je in de schoenen van je doelgroep. Maak jezelf een van hen en kijk vanuit hun perspectief naar je eigen bedrijf en bedenk wat jij zou willen weten van je eigen bedrijf. De ingang in het informatiefilter van zoveel verschillende mensen kun je alleen maar vinden als je je inleveingsvermogen gebruikt en kijkt vanuit het perspectief van verschillende klanten naar hetgeen jij te bieden hebt.

Meer lezen
Willemijn Vader Willemijn Vader

Marketing is energie

Check bij het opstellen van je marketingplannen, wat de energie is die je erin legt. Voel je dat het niet lekker stroomt, ga daar dan het gesprek over aan. En laat je niet verleiden om uitspraken te doen over het resultaat. Marketing is namelijk afhankelijk van de energie.

Meer lezen
Willemijn Vader Willemijn Vader

Growth Triple Play

Unifying creativity, analytics, and purpose, drive average revenue growth of 2.7 times. Brian Solis noemt het Growth Triple Play. De ervaring van de klant staat voorop. Kijk vanuit zijn/haar perspectief! Als bedrijf speel je een rol in zijn/haar verhaal.

Meer lezen
Willemijn Vader Willemijn Vader

Eén verhaal maakt nog geen merk

Eén verhaal maakt nog geen merk. Storytelling is hot. In marketing leeft de trend al een paar jaar en experts in storytelling schieten de grond uit. Het is zo’n trend, omdat het als wondermiddel gezien wordt waarmee de resultaten van marketing worden verhoogd. Maar dat is niet het enige, storytelling biedt veel meer mogelijkheden.

Meer lezen
Willemijn Vader Willemijn Vader

De customer journey kent geen silo’s

Het handelen binnen de silo’s, gericht op snel resultaat, verstoort de kijk op de werkelijkheid. En die werkelijkheid is dat een klant ‘zijn’ journey doorloopt en geen boodschap heeft aan de processen binnen een organisatie. De aanbieder die die journey het beste begrijpt en daarop het beste inspeelt, heeft de grootste kans om de voorkeur te krijgen en te houden van de klant. Nu en op de lange termijn. Blijf je hangen in het silo-denken, zonder de klantreis als uitgangspunt te nemen, dan blijft het resultaat van de verschillende afdelingen willekeurig.

Meer lezen