#3 Kwalitatieve content geven, geven, geven

In navolging op punt 1 en 2 zou ik vooral investeren in kwalitatieve content. En dan bedoel ik content met kwaliteit, maakt niet uit of het kort of lang is, tekst, beeld, audio of video. Het moet altijd waarde hebben en relevant zijn. Maar hoe bepaal je dat? Stel jezelf de volgende vragen. Word ik blij van deze materie? Vind ik het waardevol? Sluit het aan bij de behoefte van de klant? Draagt het bij aan zijn/haar journey? Of wil ik hiermee alleen maar leads vangen. 

Het gaat dus vooral om de intentie. Wil je oprecht geven of wil je nemen? Een post met waardevolle tips, een goeie case of een helder specificatie-overzicht kunnen allemaal vormen van kwalitatieve content zijn als ze op het juiste moment in de journey beschikbaar zijn. Zorg er dus voor dat het consistent is en vrij beschikbaar.

Bepaal op welk thema of thema’s je herkent wil worden en deel daarover al je kennis en ervaring, consistent verspreidt over tijd. Als expert op een bepaald gebied ken je alle ins en outs. Je kunt daarmee de potentiële klant begeleiden in zijn haar proces. Hij/zij is aan het zoeken naar antwoorden en jij kan daarin een helper of mentor zijn. Hoe beter je antwoorden, hoe meer inspiratie, hoe meer persoonlijkheid je durft te tonen, hoe aantrekkelijker je wordt (zie punt 2 van de goede voornemens.) Your vibe attracts the tribe.

Geef het vooral weg, deel het vooral vrijelijk. Ben niet hongerig voor leads. Het hele internet staat vol met gratis content, dus als je te snel een emailadres wil, gaan ze elders zoeken. Eerlijke, goede, relevante en authentieke content delen wordt beloond!! Vertrouw daar op en pas je KPI’s daarop aan.

PS. de afbeelding van deze blog is gemaakt met Dall E. Niet echt top vind ik.

Vorige
Vorige

#4 Video is en wordt alleen maar belangrijker

Volgende
Volgende

#2 ‘Become a rockstar’, dus bouw een merk