Goede marketing voornemens voor 2024… 

De lijstjes met de marketingtrends en -voorspellingen voor 2024 vliegen je al weer om de oren. Ik ben benieuwd wat dat doet met de gemiddelde marketeer of bedrijfseigenaar. Word je er blij en geïnspireerd van? Of juist gestrest, onzeker of moedeloos? Neem je ze serieus of vind je het maar gehypet? Of zit je er ergens tussenin? Want dat omschrijft het beste hoe ik er in zit. Ik lees er zoveel mogelijk en word er blij én wanhopig van. Sommige trends gaan het werk makkelijker en beter maken. Anderen vind ik voor een marketing verantwoordelijke van een gemiddeld MKB bedrijf helemaal niet realistisch, met name omdat de resources niet toereikend zullen zijn. Niet iedereen is een early adaptor. De meerderheid heeft de trends van 2023 nog niet eens gevolgd. Ik heb daarom voor die groep een rijtje gemaakt van zaken waar je zeker aandacht aan mag geven in 2024. Ik noem ze daarom goede marketing voornemens. 

#1 Generative AI als handige aanvulling

#2 ‘Become a rockstar’, dus bouw een merk

#3 Kwalitatieve content geven, geven, geven

#4 Video is en wordt alleen maar belangrijker

#5 Ga samenwerken met Sales, Support en andere afdelingen

Spreekt één van deze voornemens je aan, klik op de link voor meer inspiratie en voorbeelden. Ik wens je vooral rust, warmte en liefde voor de feestdagen. Laat het komende jaar vooral je enthousiasme en wijsheid de vrije loop.

Willemijn

PS. Voor degene die nog meer inspiratie zoekt heb ik een willekeurige greep gedaan uit de vele lijstjes.


Vorige
Vorige

#1 Generative AI als handige aanvulling

Volgende
Volgende

Hoe je de business weer laat groeien…